Nasze podróże: NA PSIEJ PLAŻY W ŚWINOUJŚCIU

Świnoujście (fot. Podróże z psem)

Psia plaża w Świnoujściu to miejsce rewelacyjne. Tu psy mogą ganiać po piasku i beztrosko się kąpać. Świetnie będzie się czuł tu każdy, kto nie lubi kurortowego zgiełku i ścisku.

Morze! (fot. Pzp)

To był jednodniowy wypad. Korzystając z okazji, że byliśmy akurat w Szczecinie, postanowiliśmy wsiąść rano w pociąg i przed godz. 10.00 dojechaliśmy do stacji Świnoujście. Czekała nas jeszcze przeprawa promem i półgodzinny spacer na plażę. Psia plaża znajduje się na samym końcu ulicy Uzdrowiskowej (w kierunku wschodnim), z dala od Promenady (czyli głównego deptaku) i tym samym najbardziej hałaśliwej w sezonie części miasta. Ważna informacja dla zmotoryzowanych – przed wejściem na plażę jest duży parking.

Psia plaża, a właściwie – według informacji na znaku – strefa spacerów ze zwierzętami – to mniej więcej stumetrowy odcinek plaży, wydzielony dużymi tablicami z regulaminem w języku polskim i niemieckim. Znajduje się niemal przy samym wiatraku, ale z tego co zauważyliśmy, psiarze byli w zasadzie na całym odcinku piasku, aż do kamiennego cypla na którym stoi wiatrak. Na plaży są pojemniki z torebkami na psie odchody (Flicka zachowywała się jednak bardzo kulturalnie i nawet siusiu nie zrobiła na piasku). Tuż za wyznaczonym terenem jest też boisko do gry w siatkówkę plażową, więc każdy znajdzie tu coś dla siebie.

Na psiej plaży (fot. Pzp)

Ucieszyło nas, że psy mogą tu być puszczane luzem. W wodzie było już kilka biegających psów, więc Flicka pognała do morza zachwycona. Było rzucanie patykiem, ganianie za piłką i po prostu – szaleńcze biegi po wodzie i piasku.

Biegi morskie (fot. Pzp)

Na plaży było sporo piesków, w większości bez smyczy. Ale nikt tu nie miał do nikogo pretensji, jeśli jakiś ciekawski psiak zawitał na chwilę do cudzego koca. Co mnie zachwyciło – na psiej plaży było dużo rodzin z dziećmi. Maluchy bawiły się razem z psami, ale przychodzą tu nie tylko psiarze. To bardzo fajny dla dzieci odcinek plaży, bo niemal przy samym brzegu jest coś w rodzaju piaszczystej wyspy. Przed nią woda sięga do kostek, więc dzieciaki mogą tam bezpiecznie się bawić.

Plażowiczka (fot. Pzp)

Jeszcze jedna, dla mnie ważna rzecz – wydmy są odgrodzone od plaży płotem. Nie ma więc możliwości, że pies w ferworze zabawy zniknie nam w krzakach.

Tuż za psią strefą można pograć w siatkówkę plażową (fot. Pzp)

Na koniec poszliśmy na rybę do Tawerny „W Sieciach” (ul. Żeromskiego 1b – to już w samym centrum dzielnicy nadmorskiej, tuż przy Promenadzie). Flicka bez problemu na specjalne zamówienie dostała michę ryżu z rosołem. Po obiedzie jeszcze lody (a jakże, Flicka też dostała trochę) i spacer na prom i stację kolejową. Wieczorem byliśmy w Szczecinie. Flicka tak była wymęczona wrażeniami, że kolejnego dnia upomniała się o spacer dopiero po 10.00.

Świnoujście to miasto bardzo przyjazne czworonogom. Polecam każdemu, kto szuka fajnej, psiej miejscówki nad Bałtykiem.

>>>ZOBACZ TAKŻE:
Psi przewodnik po Świnoujściu (ze szczegółowym regulaminem psiej plaży).

OGŁOSZENIE

18 lipca w Warszawie zaginęła Korba, biało-szara sunia husky. Ma niebieskie oczy i charakterystyczną różową plamkę na nosie. Prosimy o kontakt każdego, kto widział pieska lub wie, gdzie może teraz przebywać. Sunia jest zaczipowana.

13 Comments on “Nasze podróże: NA PSIEJ PLAŻY W ŚWINOUJŚCIU”

1. Możecie polecić miejsce na wakacje z psem w Świnoujściu? Skoro jest taka super plaża to teraz trzeba poszukać noclegu przyjaznego dla czworonoga.

Pozdrawiam
    Mirka

2. Plaża dla psów może w Świnoujściu jest ale i tak są tam nie mile widziane, głupie komentarze i tym podobne. Jak się powie takiemu nadgorliwcowi że znajduje się na plaży dla psów, to wielkie oczy robi ze zdziwienia. Zakaz wprowadzania do Parku Rozrywki i relaksu Chopina w ogóle psy w Świnoujściu są nie mile widziane, oczywiście przez ludzi którzy jeszcze nie nauczyli się sprzątać po nich. Nieraz w parku koło szpitala Miejskiego zostałam upomniana żebym nie zapomniała posprzątać po psiaku oczywiście jeszcze nawet pies nie zdążył zrobić do końca a ja sięgałam do kieszeni po woreczku tak dla szpanu żeby wszyscy słyszeli a sama nie sprzątnęła bo już nikogo nie było. Więc przyjeżdżając do Świnoujścia z dzieckiem i psiakiem zapomnijcie o parku, może że psa przywiążecie do słupa przed i wtedy oczywiście można, ale i tak będzie to widok nieprzyjemny dla innych. Rozumiem że psy srają i szczają, ale od tego jest właściciel żeby posprzątał. Ale już coś idzie do przodu bo nawet w niektórych w ogródkach z jedzeniem nawet miskę z wodą dla psiaka się dostanie.

1. A Ty mieszkasz w Świnoujściu, czy byłeś(byłaś) tam przejazdem? Moja opinia jest tak naprawdę z jednego dnia pobytu – byliśmy wtedy na plaży, spacerowaliśmy po Promenadzie, po Parku (tym dużym, przez który idzie się od promu w kierunku morza), no i okolicach przeprawy promowej. Ani razu nie spotkaliśmy się z negatywnymi komentarzami ani złym nastawieniem.

3. You could definitely see your skills within the work you
    write. The arena hopes for more passionate writers like you who
    are not afraid to say how they believe. Always follow your heart.

My web page :: easy gardening tips

4. a czy znacie moze jakieś hotele itp przy tej plazy dla psów gdzie właśnie z psiną można zamieszkać na czas pobytu w Świnoujściu? Proszę o namiary bo chętnie się wybiorę . Pozdrawiam